«Μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρᾳ καί παρά θεοῖς καί παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι» ( Σωκράτης/Πλάτων:Κρίτων, 51β ). Ο ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΜΕΤΩΠΟΣ. Η ΕΛΛΑΣ, Η ΚΟΙΤΙΣ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΒΑΛΛΕΤΑΙ ΑΔΙΑΛΕΙΠΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΞΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ. Ο ΠΟΛΥΣΧΙΔΗΣ ΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΟΣΦΑΓΗ ΜΕΤΑΞΥ ΛΑΩΝ ΚΑΙ ΕΘΝΩΝ, ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟΝ ΤΥΦΛΩΝΕΙ ΑΚΟΜΑ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ. ΑΥΤΟΣ ΑΚΡΙΒΩΣ Ο ΗΛΙΟΣ ΑΠΟΤΥΠΩΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΔΕΚΑΕΞΑΚΤΙΝΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥ. Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ "ΔΙΟΔΟΤΟΣ" ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΧΑΙΟΠΡΕΠΗΣ ΟΥΤΕ ΝΕΩΤΕΡΙΚΗ. ΔΕΝ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ Ή ΤΗΝ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ, ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ, ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ, ΤΗΝ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ Ή ΤΗΝ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ. ΑΠΟΤΙΕΙ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΣΕ ΠΑΛΑΙΕΣ, ΠΑΤΡΩΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ, ΠΟΛΥΘΕΪΣΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ, ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ. ΚΑΙ ΕΜΠΝΕΕΤΑΙ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΑΖΙ, ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΑΥΤΩΝ ΕΛΟΧΕΥΕΙ ΜΙΑ ΚΟΙΝΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΘΕΡΜΑΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΑΥΤΟ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΘΑ ΚΑΨΕΙ ΤΟΝ ΕΧΘΡΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΑΥΤΟΣ ΘΑ ΘΡΙΑΜΒΟΛΟΓΕΙ.

Καλλιτεχνική σύνθεση, ειδικά για τον Διόδοτο, από τη φίλη και αναγνώστρια Δ.Π.

Παρασκευή 18 Αυγούστου 2017

Η Παναγία των αρχαίων Ελλήνων




                Το ανάγλυφο της «Σκεπτόμενης Αθηνάς» του 5ου αιώνα π. Χ., που εκτίθεται στο Μουσείο της Ακρόπολης
Το ανάγλυφο της «Σκεπτόμενης Αθηνάς» του 5ου αιώνα π. Χ., που εκτίθεται στο Μουσείο της Ακρόπολης....

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/i-ellada-ptochevi-ke-o-palamas-grafi-pikramenos-stin-thea-athina-chameni-kla%E1%BF%96s-t%E1%BD%B4n-%E1%BC%B1eri-sou-poli/
Το ανάγλυφο της «Σκεπτόμενης Αθηνάς» του 5ου αιώνα π. Χ., που εκτίθεται στο Μουσείο της Ακρόπολης....

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/i-ellada-ptochevi-ke-o-palamas-grafi-pikramenos-stin-thea-athina-chameni-kla%E1%BF%96s-t%E1%BD%B4n-%E1%BC%B1eri-sou-poli/


ΠΡΟΣΟΧΗ: ΠΑΡΑΚΑΛΕΙΤΑΙ ΤΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΜΑΣ ΚΟΙΝΟ, ΝΑ ΜΗΝ ΒΙΑΣΤΕΙ ΝΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΕΙ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΑΡΘΡΟ, ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΤΟΥ, ΩΣ ΔΩΔΕΚΑΘΕΪΣΤΙΚΟ, ΥΒΡΙΣΤΙΚΟ, ΑΙΡΕΤΙΚΟ, ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΟ ΚΛΠ.. ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΕΤΟΙΟ.
( ΑΛΛΩΣΤΕ, ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΕΜΙΟ ΟΠΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ ΑΙΡΕΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΞΑΠΛΩΣΗΣ ΝΕΟΦΑΝΟΥΣ ΨΕΥΔΟ-ΔΩΔΕΚΑΘΕΪΣΤΙΚΗΣ ΔΟΞΑΣΙΑΣ, ΩΣ ΠΡΟΕΡΧΟΜΕΝΗ ΑΠΟ ΜΑΣΟΝΙΚΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥΣ ) 
ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΟ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΣ ΑΡΘΡΟ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΤΟ ΒΗΜΑ", ΚΥΡΙΩΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΙΑΚΕΙΤΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΣΕΒΑΣΤΙΚΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΙΕΡΑ ΚΑΙ ΟΣΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ. 


                       Παράσταση της "Παναγίας Δεομένης", συνήθως ως μέρος της σκηνής Αναλήψεως του Χριστού



Πώς με το πέρασμα στον χριστιανικό κόσμο η θεά Αθηνά «αντικαταστάθηκε» στη θρησκευτική συνείδηση από την Παρθένο Μαρία.

Στρατηγός, προστάτις και παρθένος. Είναι η θεά Αθηνά ή η Παναγία; Προστάτις των γυναικών, των παιδιών και του τοκετού. Είναι η Αρτεμις Παιδοτρόφος και Λοχεία ή μήπως η Παναγία; Συνετή, κόσμια, καλόβουλη, μειλίχια και πολυεύσπλαχνη, που δοκίμασε αβάσταχτο πόνο και γνώρισε πολλά βάσανα. Είναι η θεά Ισις ή πρόκειται για την Παναγία, μητέρα του Χριστού;
Εκεί, στο γύρισμα του ελληνικού κόσμου από τον πολυθεϊσμό στον χριστιανισμό, όταν ο δεύτερος άρχισε σιγά-σιγά να επικρατεί στη θρησκευτική συνείδηση και στη λατρευτική πρακτική, η μείξη στοιχείων του ειδωλολατρικού παρελθόντος με τη νέα θρησκεία όχι μόνο δεν θα τη μείωνε, αλλά θα συντελούσε σε μεγάλο βαθμό στην εδραίωσή της.

Πρότυπα αιώνων, εξάλλου, ήταν δύσκολο να καταργηθούν. Αντιθέτως, η αφομοίωσή τους από τον χριστιανισμό υπήρξε ο συνδετικός κρίκος που χρειάζονταν οι άνθρωποι για να τον δεχθούν ευκολότερα. Αποτέλεσμα, πολλές από τις αρχαίες θεότητες και τελετουργίες να παραμείνουν στο χριστιανικό εορτολόγιο και να προσαρμοστούν στο τυπικό και στις παραδόσεις της νέας θρησκείας.
Είναι σύμπτωση ότι η μεγάλη γιορτή της Παναγίας τον Δεκαπενταύγουστο συμπίπτει με τα γενέθλια της θεάς Αθηνάς στις 28 του αρχαίου μήνα Εκατομβαιώνα (μέσα Ιουλίου - μέσα Αυγούστου), όταν τελούνταν τα Παναθήναια, η μεγαλύτερη γιορτή της αρχαίας Αθήνας; Ή μήπως είναι τυχαίο ότι ο ναός της παρθένου Αθηνάς στην Ακρόπολη μετατράπηκε σε ναό της Παναγίας Παρθένου; Αλλωστε δεν ήταν μόνον ο Παρθενώνας που έγινε χριστιανική εκκλησία, αφού σύμφωνα με το διάταγμα του Ιουστινιανού όλα τα αρχαία ιερά έπρεπε να μετατραπούν σε ναούς προκειμένου να εξαγνιστούν. Σε πολλά δε από αυτά, όπου λατρεύονταν γυναικείες, παγανιστικές θεότητες, χτίστηκαν ναοί αφιερωμένοι στην Παναγία, η οποία πολύ συχνά προσλάμβανε και τις ιδιότητες των αρχαίων θεοτήτων.

Οι ιδιότητες

Οι επαναλαμβανόμενοι εποχικοί κύκλοι του θανάτου και της αναγέννησης και τα λατρευτικά έθιμα που σχετίζονται με τη γη, τη βλάστηση και την καλή σοδειά συνδέθηκαν και με την Παναγία, όπως έχει γράψει ο μεγάλος λαογράφος Γεώργιος Μέγας. Τα Εισόδια της Θεοτόκου συνδέονται με τη σπορά και η Παναγία λαμβάνει τα χαρακτηριστικά της θεάς Δήμητρας αποκτώντας άλλοτε το προσωνύμιο Αποσπορίτισσα και άλλοτε Μεσοσπορίτισσα. Παραμένει μάλιστα και το αρχαίο έθιμο της πανσπερμίας, τα πολυσπόρια, όπως το λέμε σήμερα.
Αειπάρθενος, όπως οι αρχαίες θεές Αθηνά και Αρτεμη, ονομάστηκε η Παναγία από τον 6ο αιώνα. Ταυτόχρονα όμως είναι η προστάτις των εγκύων γυναικών που για να έχουν καλό τοκετό κρατούν ένα φυλαχτό-φυτό, «της Παναγίας το χορτάρι», όπως λέγεται. Αρχαίες μητρικές θεότητες ήταν και άλλες: η Αστάρτη, η Λητώ, η Γαία, η Ισις, με ρίζες που χάνονται στο βάθος της Νεολιθικής εποχής. Αρχέτυπο όλων όμως θεωρείται η Μεγάλη Μητέρα ή Μητέρα Γη ή Μεγάλη Μητέρα Θεά, που κατά τον Γιουνγκ πρόκειται για ένα μητριαρχικό μοντέλο που ενυπάρχει στον άνθρωπο πριν και από την κύηση.
Η Μεγάλη Μητέρα ήταν άλλωστε η κύρια θεότητα στη Μινωική Κρήτη, από κάποια εποχή μάλιστα παράλληλα με τον «νεαρό θεό» (είτε ως «θείο βρέφος» είτε ως σύζυγό της). Σύμφωνα με τον κύκλο της φύσης για τον θάνατο και την αναγέννηση η Μεγάλη Μητέρα παντρεύεται διαρκώς τον νεαρό θεό που γεννιέται και πεθαίνει κάθε χρόνο.

Προστάτις

Στρατηγός των στρατηγών, η Παναγία προστατεύει τους πιστούς της - όπως και η θεά Αθηνά τους Αθηναίους - σε κάθε δύσκολη στιγμή. Το 626, στην πολιορκία της Κωνσταντινούπολης από Αβαρους και Πέρσες, οι πιστοί που έχουν συγκεντρωθεί στη Μεγάλη Εκκλησία θα δουν ξαφνικά μπροστά τους την Παναγία να έχει απλώσει προστατευτικά το πέπλο της πάνω από την πόλη (θυμηθείτε τον πέπλο της Αθηνάς στα Παναθήναια). Και η μεγαλύτερη απόδειξη: «Τη υπερμάχω στρατηγώ τα νικητήρια» ψάλλουν οι πολιορκημένοι χριστιανοί στην τελευταία λειτουργία της Αγίας Σοφίας, το 1453.
Ο Ακάθιστος Υμνος ωστόσο μοιάζει κάπως με τις «ισιακές αρεταλογίες», τους ύμνους δηλαδή προς τη θεά Ισιδα, όπως λέει ο καθηγητής Αρχαιολογίας κ. Μιχάλης Τιβέριος. Πολλά από τα χαρακτηριστικά της αιγύπτιας θεάς, που είχε εξελληνιστεί, πέρασαν και στην Παναγία. «Οπως η Παναγία, έτσι και η θεά αυτή απέκτησε μύριες προσωνυμίες, ήταν δηλαδή μυριώνυμη, όπως "παντοκράτειρα" και "βασίλισσα του ουρανού, της γης και του κάτω κόσμου"» σημειώνει ο κ. Τιβέριος.


Η βασιλική του Παρθενώνα

Είναι άγνωστο πότε ακριβώς μετατράπηκε ο Παρθενώνας σε χριστιανικό ναό, το βέβαιο όμως είναι ότι επί Ιουστινιανού (482-565) καθαγιάστηκε και ορίστηκε ως η «καθολική εκκλησία των Αθηνών». Η λατρεία της ειδωλολατρικής παρθένου έδωσε έτσι τη θέση της στη χριστιανή Παρθένο και ο ναός πήρε το όνομα Παναγία Αθηνιώτισσα. Για τον σκοπό αυτόν μάλιστα και προκειμένου να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της νέας λατρείας ο Παρθενώνας υπέστη πολλές επεμβάσεις και μετατράπηκε σε τρίκλιτη βασιλική.
Το κύρος του ναού ήταν μεγάλο, αφού ακόμη και ο Βασίλειος Β' Βουλγαροκτόνος γιόρτασε τη νίκη του κατά των Βουλγάρων στην Παναγία Αθηνιώτισσα. Επρόκειτο άλλωστε για περίλαμπρο ναό, με τη χρυσή εικόνα της Παναγίας και θαυμάσια ψηφιδωτά. Μόνο 188 ψηφίδες διασώθηκαν από αυτά και μεταφέρθηκαν το 1848 στο Βρετανικό Μουσείο, ενώ σήμερα διακρίνονται ελάχιστα ίχνη των αρχικών παραστάσεων. Εκείνο όμως που διασώζεται είναι τα εκατοντάδες χαράγματα με ονόματα στρατηγών, επισκόπων κ.λπ., αλλά και απλές αναγραφές ονομάτων, θανάτων, τίτλοι και επαγγέλματα, προσευχές και συμβολικές παραστάσεις που αναγράφηκαν μέσα στους αιώνες στους κίονες του ναού. Κατά την Αλωση των Αθηνών από τους Λατίνους όμως η εκκλησία συλήθηκε και μετατράπηκε σε καθολική με την ονομασία «Σάντα Μαρία ντι Ατένε», ενώ αργότερα έγινε τζαμί.
Στην υποτιθέμενη ομοιότητα της παράστασης μιας μαρμάρινης μετόπης του Παρθενώνα με τη σκηνή του Ευαγγελισμού οφείλεται εξάλλου η διάσωσή της κατά τον Μεσαίωνα από φανατικούς της νέας θρησκείας που κατέστρεψαν τον αρχαίο διάκοσμο του ναού. Η μετόπη βρίσκεται σήμερα στο Μουσείο Ακρόπολης.


To είδαμε στο Krasoblog
Πηγή: Το Βήμα 

6 σχόλια:

  1. SergiosCrys: Πράγματι, ο γράφων το κείμενο αυτό, είναι απολύτως ορθός ως προς τις εκτιμήσεις του. Ναί, είναι ακριβώς όπως τα λέει. Η θεά Αθηνά, αν και προϊόν του Αιγυπτιακού πολιτισμού (υπάρχει και η θεωρία ότι ο αιγυπτιακός πολιτισμός ήταν κι αυτός προϊόν Ελλήνων, την οποία δεν ασπάζομαι τουλάχιστον στο σύνολό της) μαζί με όλο το Δωδεκάθεο (ο Ηρόδοτος πάνω σε αυτό είναι κάθετος στον τοποθέτηση του, που σημαίνει ότι το...έψαξε ενδελεχώς) υπήρξε η αγαπημένη θεά όλων των Ελλήνων. Και σε αυτό συνέβαλε βεβαίως και η μυθολογία - δηλαδή η προφορική ελληνική παράδοση όσον αφορά την Ιστορία του Γένους των Ελλήνων - η οποία και την εξύψωσε σε βαθμό τέτοιο, που η λατρεία προς το πρόσωπό της ήταν θρυλική. 45 και πλέον προσωνύμια, μαρτυρούν αυτή τη λατρεία καθώς και οι 300 περίπου ναοί που είχαν χτιστεί σε όλη την Ελληνική Οικουμένη πιστοποιούν τα του λόγου τ' αληθή. Η Παναγιά από την άλλη, ήταν εξ' ίσου της ιδίας δυναμικής προσωπικότητα του νεόφερτου Χριστιανισμού, τον οποίο οι Έλληνες αποδέχτηκαν σχεδόν στην συντριπτική τους πλειοψηφία (κατά τον Ζώσιμο, βυζαντινό ιστορικό του 5ου-6ου αιώνα μ.Χ, και το εξάτομου έργο του "Νέα Ιστορία", το ποσοστό των εναπομείναντων παγανιστών κατά την βασιλεία του Μεγάλου Κων/νου και της ιδρύσεως της Νέας Ρώμης, υπολογίζετο σε ποσοστό πέριπου 15 με 20% του πληθυσμού στον ελλαδικό και μικρασιατικό κόσμο) και επειδή η Θεοτόκος έφερε την Παρθενία, την Ειρήνη (στις καρδιές), την Σοφία (στον στοχασμό) και την δύναμη της χάρης του Αγίου Πνεύματος, την ταύτισαν με την ίδια την θεά Αθηνά και την λάτρεψαν όπως λάτρευαν αυτήν κατά το παρελθόν. Και βεβαίως δεν είναι καθόλου τυχαίο που η γιορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, θεσπίστηκε γύρω στα τέλη Αυγούστου σύμφωνα με το παλαιό ημερολόγιο από τους Τρείς Ιεράρχες και Πατέρες της Εκκλησίας κατά την Α' Οικουμενική Σύνοδο, ακριβώς διότι και οι τρείς αυτοί Άγιοι (Μέγας Βασίλειος, Γρηγόριος ο Νύσσης, Ιωάννης ο Χρυσόστομος) ήταν...Έλληνες και σπουδαγμένοι με ελληνική παιδεία και γνώριζαν επ' ακριβώς τόσο την αρχαία λατρεία, όσο και τα ιδανικά της. Και ναί, εν γνώσει τους η εορτή αυτή θεσπίστηκε να συμπίπτει με τα γενέθλια της θεάς Αθηνάς, ούτως ώστε τα ιδανικά που επικοινωνούσε η ίδια αυτή θεότητα, να ταυτιστούν με αυτά της αγαπημένης Μητέρας του Θεού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. SergiosChrys: Το κακό είναι ότι οι περίφημοι "Διαφωτιστές" του 18ου αιώνα - μεταξύ αυτών και ο δικός μας Αδαμάντιος Κοραής - οι οποίοι και αμφισβήτησαν ανοικτά πλέον τον Χριστιανισμό, ως την απόλυτη αιτία που προκάλεσε τον "σκοταδισμό" του Μεσαίωνα και την ...αποκαθήλωση των ιδανικών του Ελληνικού πνεύματος, στηλίτευσαν αυτήν την ...πλαστή ταυτοπροσωπία - όπως την ονομάζει ο Κοραής - με αποτέλεσμα οι σημερινοί νεοπαγανιστές, αυθεντικά προϊόντα των ΜΚΟ του Σόρος και προσπάθησαν να τη διασπάσουν. Έπεσαν όμως πάνω σε...μπετόν-αρμέ. Η λατρεία της Παναγιάς είναι τόσο βαθιά ριζωμένη στις καρδιές όλου του Γένους, που ακόμα κι ένας παγκόσμιος στρατός από ...διανοητές ή "Διαφωτιστές" δεν μπορούν να την εκβάλλουν ή να την αλλοιώσουν.
    Η δυναμική του Ορθόδοξου Χριστιανισμού είναι τόσο μεγάλη, που καμμιά ανθρώπινη παρέμβαση δεν μπορεί να την...κουνήσει καν. Κι αυτό διότι είναι έργο Θεού, ο οποίος επέλεξε πολύ δυνατές προσωπικότητες για να το εδραιώσει. Και μόνο να δει κάποιος το ότι επέλεξε έναν...πρώην φονιά και φανατικό (Σαούλ-Παύλος) για να διαδώσει την Αλήθεια του Θεού, καταλαβαίνετε το μέγεθος της Σοφίας Του. Διότι αυτός ο φονιάς και φανατικός, δεν ήταν τυχαίος. Είχε όλα τα προσόντα για το έργο αυτό. Ήταν Ρωμαίος πολίτης (που σημαίνει ότι μπορούσε να πάει...παντού χωρίς να..κρύβεται ως λαθραίος), είχε ΕΛΛΗΝΙΚΗ παιδεία μαζί με την εβραϊκή (η μάνα του ήταν ελληνίδα από την Ταρσό), ήξερε πέντε γλώσσες, οι οποίες ενισχύθηκαν με τη χάρη του Αγίου Πνεύματος, ήταν εξαιρετικός ΡΗΤΩΡ, ήταν...πεισματάρης ως το κόκκαλο (δεν εγκατέλειπε τον...αγώνα με τίποτα μέχρι να πετύχει αυτό που ήθελε) και - το σπουδαιότερο - είδε τον ίδιο τον Κύριο ολοζώντανο μπροστά του να τον επιπλήττει και να του ζητάει την αιτία του..".διατί με διώκεις;" Υπήρχε λοιπόν καλύτερη απόδειξη για κάποιον δύσπιστο, βλέποντας έναν παλαιό διώκτη των Χριστιανών να ...διδάσκει τώρα με παρρησία την νέα και αληθινή θρησκεία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. SergiosChrys: Έτσι και συνέβη και με την Παναγία. Τα θαύματα που έκαναν οι Άγιοι, οι οποίοι δίδαξαν σε όλη την ελληνορωμαϊκή επικράτεια και που επικαλούνταν πότε το όνομα του Χριστού και πότε τα ονόματα του Χριστού και της Παναγίας, έκαναν τους Έλληνες να ταυτίσουν την θεά Αθηνά με την Παναγία και που την τίμησαν με δεκαπλάσια προσωνύμια από αυτά που είχαν δώσει στην Αθηνά. Τίποτα δεν είναι τυχαίο και ουδέν στερείται εξηγήσεων. Αυτά τα...ολίγα ή...πολλά κι από εμένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστά φίλε μου Σέργιε!
      Και τον Αδαμάντιο Κοραή τον έχει κάνει λάβαρό της η η αντίχριστη και μισελληνική 5η φάλαγγα.

      https://diodotos-k-t.blogspot.com/2020/04/blog-post_27.html?m=1#more

      Διαγραφή
  4. Χρόνια πολλά, εάν δεν έχει ανέβει ακόμη η απάντηση του Γεώργιου Μεταλληνού για τον Μέγα Κωνσταντίνο, καθώς και η Θεωρία περί μαύρης Αθηνάς στις αρχές της δεκαετίας του 70 θα ήταν πολύ κατατοπιστικές, για το ακροατήριο σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή